کمرو

برای زنان امروز و مادران فردا

کمرو

برای زنان امروز و مادران فردا

میزان سلامت کودکان

میزان سلامت کودکانی که بیش از ۲ ساعت در روز، پای تلویزیون لپ تاپ و بازی کامپیوتر می نشینند، کمتر از دیگر کودکان است
صاحبنظران رشته سلامت می گویند  والدین نباید به کودکان خود اجازه دهند که روزانه بیش از دو ساعت از ابزار دیجیتالی مانند تلویزیون ، کامپیوتر و بازیهای کامپیوتری استفاده کنند.  زیرا نتایج تحقیقات نشان داده است میزان سلامت کودکانی که بیش از ۲ ساعت در روز، تلویزیون می بینند یا با رایانه بازی می‌کنند ، کمتر از دیگر کودکان است.



 متخصصان آموزش کودکان تاکید دارند که والدین باید مطمئن شوند که کودکان آنها اجازه دارند روزانه حداکثر بین ۱.۵ تا دو ساعت مقابل هرگونه صفحه نمایش تلویزیونی یا مونیتور بنشینند.

از آنجا که این روزها دسترسی کودکان به انواع مختلف وسایل دیجیتالی مانند تلفن همراه، رایانه و لپ تاپ زیاد است والدین آنها دائما گرفتار این مشکل هستند که کودکان آنها اجازه دارند چقدر از این وسایل استفاده کنند.

این متخصصان تاکید کردند: استفاده بیش از اندازه از لوازم فوق نه تنها به یادگیری بیشتر کودکان کمک نمی کند بلکه به اندازه تماشای تلویزیون و حتی بلکه هم بیشتر ممکن است برای سلامتی آنها مضر باشد.

محققان دانشگاه سیدنی استرالیا با بررسی حدود سه هزار کودک دریافتند: هر چه کودکان مدت بیشتری تلویزیون ببینند، خطر چاقی در آنان بیشتر می شود.

بر اساس بررسی این محققان، نشستن طولانی کودکان جلوی تلویزیون یا کار طولانی با رایانه روند استخوان ‌سازی‌ را هم در آنان کند می‌کند.

کارشناسان توصیه می‌کنند،زمان فعالیت بدنی کودکان باید بیش از زمان نشستن آنان باشد و والدین باید از قرار دادن تلویزیون یا رایانه در اتاق کودک خودداری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد