کمرو

برای زنان امروز و مادران فردا

کمرو

برای زنان امروز و مادران فردا

زنان ایرانی دو برابر خارجی‌ها مبتلا به سرطان هستند

زنان ایرانی دو برابر خارجی‌ها مبتلا به سرطان هستند



دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، نسبت ابتلا به سرطان‌ درخانم‌های زیر ۳۰ سال دو برابر زنان خارج از کشور است.

"سیاوش صحت" در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: این بررسی در تهران و اصفهانی؛ بیمارستان دی، بیمارستان هزار تختخواب مرکز سرطان و بیمارستان تامین اجتماعی اصفهان صورت گرفته است.

وی در مورد علت روند رو به افزایش سرطان در بین زنان ایرانی گفت: هنوز به عامل موثر دراین زمینه پی نبرده‌ایم‌‌ همان طور که در هیچ جای دنیا این امر مشخص نشده است.
دبیر علمی جامعه جراحان ایران در ادامه سرطان معده و پروستات را رایج‌ترین سرطان‌ها در بین مردان دانست و افزود: این آمار از سوی مرکز سرطان بیمارستان دانشگاه شهید بهشتی اعلام شده است. وی تصریح کرد: به طور کلی سرطان سینه در بین زنان و سرطان معده در بین مردان از همه شایع‌تر است. صحت در ادامه تصریح کرد: در مورد بیماری سرطان و وقوع تصادفات در کشور کارهای پژوهشی در حال انجام است که امیدوارم به نتایج خوبی برسیم. وی به برگزار کنگره جامعه جراحان کشور در روز گذشته اشاره کرد وافزود: دراین کنگره که با حضور ۱۳رشته گروه جراحی و حدود ۸ رشته وابسته به آن برگزار شد مشکلات جامعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهای ملی برای مقابله با آن ارائه شد که امیدواریم نتیجه آن افزایش خدمات به بیماران باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد