کمرو

برای زنان امروز و مادران فردا

کمرو

برای زنان امروز و مادران فردا

10 نکته مهم در مورد سرطان سینه

10 نکته مهم که زنان در مورد سرطان سینه نادیده می‌گیرند

پیشگیری بهتر از درمان است اما آگاهی و اطلاع رسانی درباره سرطان سینه و راه کارهای پیشگیری از آن در برخی از کشورها از جمله هند در سطح پایینی قرار دارد. در حالی که تشخیص زودهنگام این سرطان کیفیت و تاثیر درمان را بهبود می‌بخشد.

 سیگار کشیدن، ‌قرار گرفتن در معرض تشعشعات، مصرف الکل و ابتلا به عفونتهای مزمن از فاکتورهای مهم و شناخته شده‌ای هستند که خطر بروز این سرطان را افزایش می‌دهند. البته فاکتورهای دیگر هم مانند رژیم غذایی و چاقی وجود دارند که ممکن است در بروز این سرطان موثر باشند.


محققان می‌گویند: 10 نکته مهم درباره احتمال ابتلا به سرطان سینه وجود دارد که اغلب زنان از آنها غفلت می‌کنند. این نکات در واقع برخی از علائم سرطان هستند که فهرست آن در زیر ارائه شده و محققان توصیه می‌کنند در صورت مشاهده مکرر این علائم هشدار دهنده فرد باید حتما با پزشک متخصص در این باره مشورت کند.

این علائم عبارتند از کاهش وزن بدون دلیل، کاهش اشتها یا ضعف و خستگی، وجود هر نوع زخم دهانی که بهبود پیدا نکند، دشواری در بلعیدن، تورم غدد گردن یا غدد زیر بغل یا هر نوع تورم غیرطبیعی در ناحیه شکم، هر نوع ترشح غیرطبیعی از سینه‌ها، سرفه مداوم همراه با خونریزی، ورم و خونریزی در ناحیه مقعد خونریزی‌های شدید و غیرمعمول در دوره قاعدگی یا خونریزی‌های بین هر عادت ماهانه، هر نوع ترشح غیرطبیعی از مهبل یا خونریزی اندام تناسلی و هر نوع خونریزی در ادرار یا مدفوع، در صورت مشاهده هر یک از این علائم بویژه در صورت تکرار آنها فرد باید حتما به پزشک مراجعه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد